top of page

קמפיין בעשר אצבעות


להשיק מוצר חדש ולבנות קמפיין גיוס המונים היא משימה בואו נקרא לה... ארוכה. בהנחה שאין גוף מימון גדול מאחוריך, הדבר מצריך הרבה יצירתיות, מחשבה ותכנון מראש. למען אותם האנשים שחולמים בגדול ורוצים להפוך חלום למציאות, ריכזתי כמה טיפים בפיתוח מוצר מנקודת המבט ומהניסיון שלי, מה נכון לקמפיין גיוס המונים.

1. רעיון טוב

רעיון טוב, ובמקרה זה מוצר. רצוי שהנאמר עליו יהיה: "איך לא חשבו על זה קודם?" כשהם יפגשו בו.

מוצר שעומד מאחוריו רעיון מדליק. רגע של השתאות. ו - 3 שניות אחרי, באה הפליאה.

תשובות טבעיות מתגבשות רק כאשר נחשפים לענות על כל השאלות מצד המתעניינים או אלו שאתם בוחרים לעניין אותם במוצר. לא להירתע משאלות ודעות אחרות וגם לא מהתנגדויות, הן אבני הדרך לפתרונות.

רעיון טוב בשילוב חשיבה המצאתית, מטרתו להביא לתוצאה פשוטה ויעילה, העושה שימוש במשאב טבעי

(כמו החול) כחלק אינטגרלי העונה על צורך גם אם הוא זמני ולגמרי ספונטני.

2. תכנון

תכנון כולל טוב הוא כזה שבוחן את ההיבט הכלכלי ולא מתחמק מהתקציב השיווקי. חשוב להבין מראש: האם למוצר יש "בשר"? מה נתח השוק שלו? מה הדעה הרווחת לגביו? האם קיימים מוצרים דומים בשוק? כמה הם עולים? האם ביצעתם סקר שוק? האם אנשים אוהבים את המוצר או לא? מה העלויות מול צפי ההכנסות? חשוב לדעת מראש האם דבקות במטרה גם תשתלם בסוף, לפני העבודה הקשה. גם אם לא מתעשרים מהמוצר בשנה הראשונה (ואגב, גם לא בשנייה) חשוב לדעת שיש פוטנציאל עתידי ושעם שיווק נכון הוא יהווה הכנסה לא רעה.

בפן האישי, החלום שלי נרקם לפני חמש שנים והרעיון שעמד מאחוריו הוא להביא לכאן, פריט מוכר. פריט אקססוריז המסייע להגנה מהשמש. אך אז חשבתי שלהתעסק ביבוא ושיווקו זה לא דבר קל. ובהבזק של רגע אחד. לפני כשנתיים קמפינג בים. שכחתי את הכל ונרקמה בראשי המזימה. לבנות משפחהJ. בין רגע הפך MySunBag לסנונית הראשונה. בשימוש חדש (שונה מהשימוש המקורי) לתיק חוף הפשוט והמוכר או לחלופין מקבע שמשיה בחוף קצת סלעי או לא מוסדר. עצם השימוש לצורך נוסף, MySunBag מציע פתרון שהוא גם וגם!

מיוצר מבד חזק, צבעוני ופרקטי לחוף הים עם שקית פנימית רב שימושית ודוחה חול. התיק מהווה בסיס לשמשיה כאשר מלא בחול ואחרי ניעור קל הוא ממשיך לשמש כתיק לכל דבר, מחוץ לחוף הים.

3. להתחיל לזוז

לקפוץ אל המים. פעולה ועוד פעולה. אפילו במרווח של כמה ימים. העיקר להיות בתנועה. המוטיבציה תכניס אתכם למעגל העשייה. אב טיפוס הוא אחד השלבים החשובים בתהליך. האב טיפוס שתכינו צריך להיות הכי טוב שאפשר. ולזה צריך מומחים בתחום (כל אחד ושדה הפיתוח שלו). ובמקרה שלי הם חלק דיזיין סטודיו, מומחים בטקסטיל. אשר שותפים למספר פיתוחים חדשניים ובלעדיים בשוק. מאיה ולידור, הם אשר יצקו אל MySunBag גוף וצורה. ועם הרבה יחס אישי, הצמדות לתהליך ולעתים יציאה ממנו בכדי לראות את התמונה המלאה. עם המון אכפתיות הפיחו בו נשמה. יודעת שעמם אמשיך לפתח את המוצר הבא.

בזמן הקמת העסק אנחנו נמצאים במגע עם הרבה בעלי מקצוע. הרו"ח שמוביל לעו"ד שהמליצה על אשף הפלסטיקה (במחשבה ראשונית לעשות כף איסוף פלסטיקית:) שהסתבר כי אנו מכירים ונפגשנו לגבי מוצר אחר בעבר. הוא אשר הוביל למומחי העיצוב בטקסטיל... ומשם ממשיך הגלגל. בקיצור, הבנתם. לנוע. ולהיות ערים להמלצות שאותם אתם מבקשים. או מקבלים. ולהשתמש בהם. וגם באינטואיציה שלכם. אין מה לעשות. תחושת הבטן היא המכוונת עם איזו המלצה/התייעצות הכי נכון להתקדם וללכת.

4. מימון

חשוב לא למהר לעזוב הכל ולהתמקד רק בפרויקט החדש. בשלבי פיתוח ראשונים החזיקו עבודה אחרת במקביל. גם אם זו עבודה פשוטה שמהווה אמצעי בדרך למטרה. לוקח זמן עד שרואים תוצר מרעיון או פוטנציאל למוצר חדש. מומלץ לבנות תכנית כלכלית ולהתייעץ עם מומחה שיכוון וינחה.

קיימים מספר רב של גופים בשוק אשר מעניקים הלוואות בריבית נמוכה עבור מימון. כמובן שחשוב שיהיה הון ראשוני בכדי להתניע מבלי לקחת "הרבה" סיכון.

לשמחתי. בנק לאומי נתן בי אמון גדול. הבנק נלהב מהמוצר או אפשר לומר, מהאמונה שלי בו ונתן לי את ההזדמנות לצאת אל הדרך ולהזמין ייצור ראשוני של 2,000 יחידות.

חשוב לזכור שתהליך הפיתוח לא נגמר אף פעם. במקרה של MySunBag, לאחר הייצור והשילוח המשיך הפיתוח בלהתאים את השמשייה הרלוונטית למוצר. זה שMySunBag מתאים גם לכל שמשיה פרטית זה נהדר. אך האם כל שמשיה תהיה עמידה ברוח חזקה? האם עדיין כל אחד ירצה לשאת את השמשייה המסורבלת הגדולה? תמיד יש דברים שצריך להמשיך לפתח ולשפר.

זכרו. לא קל להיות יצירתית כשאין מימון אפילו חלקי.

5. שפה גרפית, צילומים, תוכן, לבטא את המוצר

איך הייתם רוצים שאנשים ייראו את המוצר? למי אתם מייעדים אותו? מאוד חשוב לפנות לאנשי מקצוע שאתם מתחברים אליהם ומרגישים בנוח עם עבודתם. אפשר להתרשם מעבודות דומות שעשו בעבר, לחקור, להזמין דוגמה, לחדד, לדייק. זה הבייבי שלכם ואתם רוצים עבורו את הטוב ביותר.

לי היה חשוב לתת במה למגוון יוצרים שיהיו שותפים בעשיה שלי. לב גלומב על צילום סופר מקצועי בחוף הים, יצר תמונות וואו! דנה אייזן בעריכה וסאונד הבינה את הראש שלי וקלעה בול עם סרטון ראשון מדהים של המוצר. יעל ונעמי אחראיות על צילומי הסטודיו או בהגהה המקצועית פק-שוט. כי כל מוצר צריך תמונה עם רקע לבן. איי סטורי על הסיפור בתמונה ועידו בירן על הזוית התל אביבית הכה מיומנת במגוון צילומיו. לשם השתתפות בתערוכה, נדרש ברושור - לכן עם שפה גרפית ראשונית פניתי לסטודיו שגב דיזיין האחראיים על העיצוב ולחלוץ האחראיים על התוכן מעורר וקליט.

כשמבינים שפנינו מועדות לקמפיין מימון המונים ובמקרה זה באתר או אופן שיווק בינלאומי. או במקרה שלי עם רצון עז לשטוף את החופים בפלורידה, קליפורניה, סידני ועוד... באוסטרליה. חשוב לייצר סרטון וידאו איכותי ותמציתי עם פנייה אישית לקהל ההמונים, מתוך ידיעה שאתה הולך להופיע בו ולהיות מצולם. כי אין מי שיעשה זאת טוב ממך. וכן פרצופך יופיע בכל מסך נייד או נייח. (עבודה עצמית בפני עצמה: )

על התרגום והגהה של התסריט, תודה ענקית לרבקה, לירון ומלאני וולפסון. על הבימוי ועריכה סופר מקצועית

אמון אינדיג פילם, וצילום הוידאו עדי ברברמן. וואוו, תודה! ועל הגרפיקה בעמוד הקמפיין, טטיאנה את אלופה.

6. לדבר על זה

לגמרי לדבר על זה. על זה או על כל מהלך שיווקי אליו מכוונים. דברו על המוצר כמה שיותר, עם כמה שיותר אנשים. ספרו על התוכנית שלכם לצאת עמו בהשקה ייחודית. הסבירו לאנשים מה זה אומר אתר/מימון המונים. אולי זה ירגיש לפעמים לא נעים לחזור על עצמכם, אבל אין לכם ברירה אחרת, אלא אם כן עומד מאחריכם משרד יחסי ציבור גדול ומרושת.

רצוי שהסביבה שלכם תדע ותהיה שותפה. שקפו להם את זה בכל דרך אפשרית ובתקשורת מילולית, טקסטואלית או דרך רשת חברתית.

העשירו את עצמכם ורכשו את הידע הרלוונטי אם צריך. אם בלימוד/ליווי מקצועי, השתתפות בימי עיון וסדנאות או בשכירת שירותיהם של בקיאים ומוכשרים בתחום, שאתם פחות מוכשרים בו.

חשוב להדגיש את הערכים החשובים לכם – קרי MySunBag מלבד היותו בסיס יציב המעניק צל ספונטני מדובר בערך המעודד הגנה מהשמש ושמירה על הסביבה, מעבר לנוחות וסטייל.

לצאת לדרך עם ההבנה שתמיד יכולה להיות גם תוצאה שונה. גם אם לא צולח - לא נורא. להסיק מסקנות, לראות את העובדות ולהתקדם לשלב הבא. כמו בכל דבר יהיה את האפיק הפחות מוצלח, את ההשקעה שלא תמיד מתבררת כמניבה. לא תואמת את האופטימיות המסחררת של הצלחה גדולה. תובנה מעולה לפעמים שווה יותר ממכירה או סגירת עסקה. אז גם אם הדברים לא מתקדמים בדיוק לפי התוכנית, דעו שגם זה לטובה.

7. בחירת אתר מימון המונים

יש מספר אתרים המעודדים יזמות ואפשרות למתן ברכת הדרך באמצעות יצירת קמפיין למימון המונים. המוביל מבניהם הוא קיק סטארטר, לו כ-9 מיליון עוקבים. מוביל אחריו הוא אינדיגוגו, לו כ-3 מיליון מדוורים פוטנציאלים. אחריהם יש ג'אמפ סטארטר, הדסטארט המקומי ועוד כמה נוספים.

כשאתם הולכים אחר משהו שאתם מאמינים בו - לכו עליו בגדול. קיקסטרט על פניו הוא הנכון מביניהם אך מחייב חשבון בנק באחת מהמדינות השותפות. פנייה אישית לבעלי האתר/חיפוש משפחה/קרוב/יזם שיהיה מוכן לשתף פעולה בעניין שיתוף חשבון בנק (בקשה שלא לכולם היא פשוטה) ארך זמן. לאור העובדה שהקיץ התקרב, התקבלה החלטה. להמשיך עם המוביל הבא. חשוב לזכור – אם קמפיין מנוהל נכון והרעיון הוא טוב, הוא יצלח גם באתר אחר. זמן הוא משאב יקר וכל עוד ניסיתם, חבל להתעכב.

לאינדיגוגו נציגות מקומית כאן בארץ. מנהל אותה בחור המעודד ומונע כל יום בסביבתו על ידי רוח יזמית. נדרש חשבון בנק מקומי. וזו כבר התחלה מהירה וטובה להתקדם עם פלטפורמה בה, אפשר לומר, השיווק הוא בינלאומי.

בכל אחד מהאתרים יש את המידע וההנחיות איך ומה צריך לעשות, מה הנוסחה השיווקית, מה "המתכון" הנכון. 30% מימון ב-24 שעות ראשונות ממעגל ראשון נחשבים להצלחה. לאחר מכן נתון המימון והצמיחה נמצא בידי ההמונים. חתך האוכלוסיה שמעודד את היזמות והיצירה ואוהב לתמוך ברעיונות מקוריים רוצה להיות חלק ממשהו שמצליח, שיש לו מינוף כבר בהתחלה ולכן המעגל הראשון, גם אם אתם מממנים אותו, חשוב מאוד ורשום בהנחיה כנוסחה.

יש שתי אפשרויות בבחירת מסלול במימון המונים- מסלול "גמיש" או "הכל או כלום". במסלול גמיש, גם אם מגייסים חלק מהסכום, מקבלים את המימוש החלקי ומספקים את המוצר ללקוחות שתמכו.

עבורMySunBag בחרתי בהכל או כלום. אם הקהל אהב – שיצביע באצבעות. גם אם יש אנשים שלא הולכים לים ולא יוצאים לשמש או שאין להם צורך בתיק, והם חושבים שזו מתנה נהדרת לתת לאחרים שמשקפת מקוריות וחדשנות וגם דוגלת בערכים חשובים.

8. להנות מהדרך

להיות בתנועה מחשבתית זה נהדר, זה מה שגורם לנו להרגיש חיוניים. אבל חשוב לזכור לשמור על החיים הפרטיים ועל תענוגות החיים. לאכול, לבלות עם חברים, לראות מדי פעם סרט או סדרה טובה, לשתות, לישון, להתאמן. לא להיתקע שעות מול ישיבה לא נכונה על המחשב, וגם אם אין דרך להתחמק מזה, עדיין, שלבו זאת עם שעה של פעילות גופנית. הליכה או ריצה.

9. תוכן הוא המלך

חשוב שהתוכן יהיה, ויהיה טוב. אין דרך אחרת לייצר תוכן, לכל אחד הסגנון שלו. אבל חשוב להכיר בחשיבותו כחלק מהמיזם שלכם. נגיד אני, תמיד הייתי טובה בביצוע, עיצוב, תכנון ופרקטיקה. אני מתנסחת יופי כשאני צריכה לכתוב ברכה או המלצה, אבל עדיף לתת למישהו חיצוני לייצר את התכנים שקשורים למוצר שקרוב ללבכם. מישהו שמאמין במוצר, ולא מעורב רגשית כמוכם.

בדרך ובתהליך הפיתוח, לומדים לשחרר פחדים. יש כאלה שיקראו לזה לצבור אומץ. שומעים הרבה חששות של אחרים והקול מהדהד: "זה לא יצליח". יש ריבוי דעות מסביב וגם זה לפעמים מערער את הביטחון. לצד זה חשוב לזכור שהפיתוח תמיד ממשיך ובבסיסו ההתמדה. לא כולם הם הקהל שלך, אז חשוב לכוון לאנשים שכן, גם במוצר ובפרסום וגם בתוכן שכותבים.

גם כאן פניתי לאחרונה לאלופה בתחומה, שנמצאת גם היא בעיצומה של דרך חדשה והיא איתי בשיתוף פעולה. עינת טורס מ- No Filter עושה הגהה לגלגלי המוח שלי, שתמיד בהרצה (מלשון מריצה:). עוזרת לי בתרגום ובניסוח אנגלית. לחשוב על תכנים חדשים שיכולים להיות מעניינים ולשווק, להשתמש בכלים הנכונים לקהל שלי.

10. סביבה תומכת

מעבר לאמונה במוצר ותמיכת ההמונים, אשר באה לידי ביטוי ברכישה. חשובה ביותר תמיכת המשפחה, החברים והסביבה הקרובה. אם לא היו לי כל אלה, לא הייתי מצליחה לגרום לדברים לקרות.

חשוב ליהנות מהדרך, גם אם היא לא קלה ולהבין שהכל הוא חלק מהעשייה. לתת להכל מקום, באהבה גדולה. לא בטוח שאצליח להגיע למימון מלא. אבל כן יכולה לומר שלמדתי המון והיום חכמה יותר בבואי לקמפיין מימון המונים בפעם הבאה.

אז מי אני?

אני מיטל, מ-CreationB, ואני בעד יצירה מקומית וסביבה נטולת שקית. אני אוהבת צל, או במילים אחרות אוהבת להיות בשמש מוגנת. מי שמכיר אותי מכיר גם את הכובע רחב השוליים שלי, עמו כל הזמן מסתובבת. הרבה זמן חיכיתי לעשות משהו שבעיני יהיה משמעותי, ועכשיו מרגישה שזו ההזדמנות שלי.

אשמח שתשתפו. תכתבו. תגיבו. תציפו. תאמרו לי את דעתכם. הפיתוח אף פעם לא מסתיים. וימשיך כל זמן שאקבל את הפידבק שלכם.

על ידי רכישת MySunBag אחד, אתם יכולים להחליט אם אני מתקדמת עם הרעיון הזה ולוקחת אותו לשלב הבא. רכישת MySunBag באמצעות הקמפיין באינדיגוגו היא הבעת אמון בערך אותו מגלם מוצר והבעת אמון בדרך ממי שקרוב לי.

השותפות, עידוד היזמות והפצת הבשורה הם אבני הדרך שיכתיבו את הצלחתו שלMySunBag ואת עתידם של מוצרים נוספים הבאים בסדרה.

למי שטרם תמך ו-MySunBag את תשומת לבו תפש, אשמח שתביעו את התמיכה על ידי רכישה. אל תחכו "שהקמפיין ימריא". הוא לא יעלה על המסלול בלעדיכם. אשמח שתעזרו לי להגיע אל המימון כבר עכשיו.

התמיכה שלכם חשובה לי, ובמובן כלשהו – לכל יזם אחר שאולי יום אחד יקרא את סיפור ההצלחה וזה יניע אותו להוציא את הרעיון שלו מהמגירה.

99 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page